-
Bruggen over de vestinggracht in Groenlo
In het kader van de reconstructie van de vestinggrachten in Groenlo is een verkeersbrug en een drietal langzaamverkeersbruggen ontworpen. De verkeersbrug nabij de Boompjeswal heeft een massief houten dek en fungeert voor alle verkeersklassen. De massief houten balken van het brugdek, gecombineerd met de lichte toog in het lengteprofiel van het dek, geeft de passant een “middeleeuws” gevoel. Het zware bakstenen landhoofd is een abstracte verwijzing naar de stadspoort die hier ooit heeft gelegen. De schuine lijnen van de baksteenmuren verwijzen naar de vorm van de vestingwallen. De wandel- en fietsbruggen over de vestinggracht zijn uitgevoerd als getoogde staalconstructies met een houten dek. Deze basisconstructie en het leuningwerk geven deze bruggen een sterke verwantschap met de verkeersbrug bij de Boompjeswal. De bruggen zijn in 2014 en 2015 gerealiseerd. -
Bruggen over de vestinggracht in Groenlo
In het kader van de reconstructie van de vestinggrachten in Groenlo is een verkeersbrug en een drietal langzaamverkeersbruggen ontworpen. De verkeersbrug nabij de Boompjeswal heeft een massief houten dek en fungeert voor alle verkeersklassen. De massief houten balken van het brugdek, gecombineerd met de lichte toog in het lengteprofiel van het dek, geeft de passant een “middeleeuws” gevoel. Het zware bakstenen landhoofd is een abstracte verwijzing naar de stadspoort die hier ooit heeft gelegen. De schuine lijnen van de baksteenmuren verwijzen naar de vorm van de vestingwallen. De wandel- en fietsbruggen over de vestinggracht zijn uitgevoerd als getoogde staalconstructies met een houten dek. Deze basisconstructie en het leuningwerk geven deze bruggen een sterke verwantschap met de verkeersbrug bij de Boompjeswal. De bruggen zijn in 2014 en 2015 gerealiseerd. -
Bruggen over de vestinggracht in Groenlo
In het kader van de reconstructie van de vestinggrachten in Groenlo is een verkeersbrug en een drietal langzaamverkeersbruggen ontworpen. De verkeersbrug nabij de Boompjeswal heeft een massief houten dek en fungeert voor alle verkeersklassen. De massief houten balken van het brugdek, gecombineerd met de lichte toog in het lengteprofiel van het dek, geeft de passant een “middeleeuws” gevoel. Het zware bakstenen landhoofd is een abstracte verwijzing naar de stadspoort die hier ooit heeft gelegen. De schuine lijnen van de baksteenmuren verwijzen naar de vorm van de vestingwallen. De wandel- en fietsbruggen over de vestinggracht zijn uitgevoerd als getoogde staalconstructies met een houten dek. Deze basisconstructie en het leuningwerk geven deze bruggen een sterke verwantschap met de verkeersbrug bij de Boompjeswal. De bruggen zijn in 2014 en 2015 gerealiseerd. -
Bruggen over de vestinggracht in Groenlo
In het kader van de reconstructie van de vestinggrachten in Groenlo is een verkeersbrug en een drietal langzaamverkeersbruggen ontworpen. De verkeersbrug nabij de Boompjeswal heeft een massief houten dek en fungeert voor alle verkeersklassen. De massief houten balken van het brugdek, gecombineerd met de lichte toog in het lengteprofiel van het dek, geeft de passant een “middeleeuws” gevoel. Het zware bakstenen landhoofd is een abstracte verwijzing naar de stadspoort die hier ooit heeft gelegen. De schuine lijnen van de baksteenmuren verwijzen naar de vorm van de vestingwallen. De wandel- en fietsbruggen over de vestinggracht zijn uitgevoerd als getoogde staalconstructies met een houten dek. Deze basisconstructie en het leuningwerk geven deze bruggen een sterke verwantschap met de verkeersbrug bij de Boompjeswal. De bruggen zijn in 2014 en 2015 gerealiseerd. -
Bruggen over de vestinggracht in Groenlo
In het kader van de reconstructie van de vestinggrachten in Groenlo is een verkeersbrug en een drietal langzaamverkeersbruggen ontworpen. De verkeersbrug nabij de Boompjeswal heeft een massief houten dek en fungeert voor alle verkeersklassen. De massief houten balken van het brugdek, gecombineerd met de lichte toog in het lengteprofiel van het dek, geeft de passant een “middeleeuws” gevoel. Het zware bakstenen landhoofd is een abstracte verwijzing naar de stadspoort die hier ooit heeft gelegen. De schuine lijnen van de baksteenmuren verwijzen naar de vorm van de vestingwallen. De wandel- en fietsbruggen over de vestinggracht zijn uitgevoerd als getoogde staalconstructies met een houten dek. Deze basisconstructie en het leuningwerk geven deze bruggen een sterke verwantschap met de verkeersbrug bij de Boompjeswal. De bruggen zijn in 2014 en 2015 gerealiseerd. -
Bruggen over de vestinggracht in Groenlo
In het kader van de reconstructie van de vestinggrachten in Groenlo is een verkeersbrug en een drietal langzaamverkeersbruggen ontworpen. De verkeersbrug nabij de Boompjeswal heeft een massief houten dek en fungeert voor alle verkeersklassen. De massief houten balken van het brugdek, gecombineerd met de lichte toog in het lengteprofiel van het dek, geeft de passant een “middeleeuws” gevoel. Het zware bakstenen landhoofd is een abstracte verwijzing naar de stadspoort die hier ooit heeft gelegen. De schuine lijnen van de baksteenmuren verwijzen naar de vorm van de vestingwallen. De wandel- en fietsbruggen over de vestinggracht zijn uitgevoerd als getoogde staalconstructies met een houten dek. Deze basisconstructie en het leuningwerk geven deze bruggen een sterke verwantschap met de verkeersbrug bij de Boompjeswal. De bruggen zijn in 2014 en 2015 gerealiseerd. -
Bruggen over de vestinggracht in Groenlo
In het kader van de reconstructie van de vestinggrachten in Groenlo is een verkeersbrug en een drietal langzaamverkeersbruggen ontworpen. De verkeersbrug nabij de Boompjeswal heeft een massief houten dek en fungeert voor alle verkeersklassen. De massief houten balken van het brugdek, gecombineerd met de lichte toog in het lengteprofiel van het dek, geeft de passant een “middeleeuws” gevoel. Het zware bakstenen landhoofd is een abstracte verwijzing naar de stadspoort die hier ooit heeft gelegen. De schuine lijnen van de baksteenmuren verwijzen naar de vorm van de vestingwallen. De wandel- en fietsbruggen over de vestinggracht zijn uitgevoerd als getoogde staalconstructies met een houten dek. Deze basisconstructie en het leuningwerk geven deze bruggen een sterke verwantschap met de verkeersbrug bij de Boompjeswal. De bruggen zijn in 2014 en 2015 gerealiseerd.