-
Vormgeving Viaducten N 391
De provincies Drenthe en Groningen werken samen aan de opwaardering van de N391, de weg tussen Emmen en Ter Apel. De weg wordt opgewaardeerd naar een 100 kilometerregime. Dit betekent dat alle gelijkvloerse kruisingen worden vervangen door ongelijkvloerse kruisingsvarianten. Voor de viaducten is door mijn bureau een huisstijl ontwikkeld. De randen van de prefabliggers van de viaducten worden voorzien van een uitkragend opzetstuk, waardoor de viaducten een slanke verschijningsvorm krijgen. De pijlers zijn vormgegeven als een verjongende kolom die zich als een boom naar boven toe in tweeën vertakt. De geluidwerende voorziening die bij het dorp Roswinkel noodzakelijk is, bestaat uit een aarden wal, die bij het viaduct vloeiend over gaat in een hardglazen scherm. Op dit scherm is het patroon van een prehistorisch knuppelpad uit het veenlandschap geëtst. Dit patroon is rechtstreeks ontleend aan de kartering van een plaatselijk opgegraven prehistorische veenweg. -
Vormgeving Viaducten N 391
De provincies Drenthe en Groningen werken samen aan de opwaardering van de N391, de weg tussen Emmen en Ter Apel. De weg wordt opgewaardeerd naar een 100 kilometerregime. Dit betekent dat alle gelijkvloerse kruisingen worden vervangen door ongelijkvloerse kruisingsvarianten. Voor de viaducten is door mijn bureau een huisstijl ontwikkeld. De randen van de prefabliggers van de viaducten worden voorzien van een uitkragend opzetstuk, waardoor de viaducten een slanke verschijningsvorm krijgen. De pijlers zijn vormgegeven als een verjongende kolom die zich als een boom naar boven toe in tweeën vertakt. De geluidwerende voorziening die bij het dorp Roswinkel noodzakelijk is, bestaat uit een aarden wal, die bij het viaduct vloeiend over gaat in een hardglazen scherm. Op dit scherm is het patroon van een prehistorisch knuppelpad uit het veenlandschap geëtst. Dit patroon is rechtstreeks ontleend aan de kartering van een plaatselijk opgegraven prehistorische veenweg. -
Vormgeving Viaducten N 391
De provincies Drenthe en Groningen werken samen aan de opwaardering van de N391, de weg tussen Emmen en Ter Apel. De weg wordt opgewaardeerd naar een 100 kilometerregime. Dit betekent dat alle gelijkvloerse kruisingen worden vervangen door ongelijkvloerse kruisingsvarianten. Voor de viaducten is door mijn bureau een huisstijl ontwikkeld. De randen van de prefabliggers van de viaducten worden voorzien van een uitkragend opzetstuk, waardoor de viaducten een slanke verschijningsvorm krijgen. De pijlers zijn vormgegeven als een verjongende kolom die zich als een boom naar boven toe in tweeën vertakt. De geluidwerende voorziening die bij het dorp Roswinkel noodzakelijk is, bestaat uit een aarden wal, die bij het viaduct vloeiend over gaat in een hardglazen scherm. Op dit scherm is het patroon van een prehistorisch knuppelpad uit het veenlandschap geëtst. Dit patroon is rechtstreeks ontleend aan de kartering van een plaatselijk opgegraven prehistorische veenweg. -
Vormgeving Viaducten N 391
De provincies Drenthe en Groningen werken samen aan de opwaardering van de N391, de weg tussen Emmen en Ter Apel. De weg wordt opgewaardeerd naar een 100 kilometerregime. Dit betekent dat alle gelijkvloerse kruisingen worden vervangen door ongelijkvloerse kruisingsvarianten. Voor de viaducten is door mijn bureau een huisstijl ontwikkeld. De randen van de prefabliggers van de viaducten worden voorzien van een uitkragend opzetstuk, waardoor de viaducten een slanke verschijningsvorm krijgen. De pijlers zijn vormgegeven als een verjongende kolom die zich als een boom naar boven toe in tweeën vertakt. De geluidwerende voorziening die bij het dorp Roswinkel noodzakelijk is, bestaat uit een aarden wal, die bij het viaduct vloeiend over gaat in een hardglazen scherm. Op dit scherm is het patroon van een prehistorisch knuppelpad uit het veenlandschap geëtst. Dit patroon is rechtstreeks ontleend aan de kartering van een plaatselijk opgegraven prehistorische veenweg. -
Vormgeving Viaducten N 391
De provincies Drenthe en Groningen werken samen aan de opwaardering van de N391, de weg tussen Emmen en Ter Apel. De weg wordt opgewaardeerd naar een 100 kilometerregime. Dit betekent dat alle gelijkvloerse kruisingen worden vervangen door ongelijkvloerse kruisingsvarianten. Voor de viaducten is door mijn bureau een huisstijl ontwikkeld. De randen van de prefabliggers van de viaducten worden voorzien van een uitkragend opzetstuk, waardoor de viaducten een slanke verschijningsvorm krijgen. De pijlers zijn vormgegeven als een verjongende kolom die zich als een boom naar boven toe in tweeën vertakt. De geluidwerende voorziening die bij het dorp Roswinkel noodzakelijk is, bestaat uit een aarden wal, die bij het viaduct vloeiend over gaat in een hardglazen scherm. Op dit scherm is het patroon van een prehistorisch knuppelpad uit het veenlandschap geëtst. Dit patroon is rechtstreeks ontleend aan de kartering van een plaatselijk opgegraven prehistorische veenweg.