• Ontwerp Sluis in het Havenkwartier te Assen
  • Ontwerp Sluis in het Havenkwartier te Assen
  • Ontwerp Sluis in het Havenkwartier te Assen
  • Ontwerp Sluis in het Havenkwartier te Assen
  • Ontwerp Sluis in het Havenkwartier te Assen
  • Ontwerp Sluis in het Havenkwartier te Assen
  • Ontwerp Sluis in het Havenkwartier te Assen
  • Ontwerp Sluis in het Havenkwartier te Assen
  • Ontwerp Sluis in het Havenkwartier te Assen
  • Ontwerp Sluis in het Havenkwartier te Assen
  • Ontwerp Sluis in het Havenkwartier te Assen
  • Ontwerp Sluis in het Havenkwartier te Assen
  • Ontwerp Sluis in het Havenkwartier te Assen
  • Ontwerp Sluis in het Havenkwartier te Assen
  • Ontwerp Sluis in het Havenkwartier te Assen
  • Ontwerp Sluis in het Havenkwartier te Assen
  • Ontwerp Sluis in het Havenkwartier te Assen

    Dit ontwerp is opgesteld in opdracht van de Bouwcombinatie Jansen-Venneboer/Van Heteren in het kader van de aanbesteding van de kunstwerkenreeks in de Blauwe As. De Blauwe As is de vaarverbinding die het mogelijk maakt om via de binnenstad van Assen van Meppel naar Groningen te varen en vise versa. Het Havenkwartier zal in de toekomst worden geherstructureerd van watergebonden bedrijfsterrein naar een hoogwaardig stedelijk woon- en werkgebied. De sluishoofden vormen als schiereilanden twee royale pleinen in het Havenkwartier. Om de noordelijke binnenkomst voor vaarrecreanten te markeren, zijn op de hoeken van beide sluishoofden vier lichtbakens geprojecteerd. Qua vormgeving zijn de bakens afgeleid van scheepvaartbakens. De bakens vormen bij avond de belangrijkste openbare verlichting van de sluishoofden. De pleinen op de sluishoofden bestaan uit een grid van Stelconplaten met verzinkt stalen randen. De vier lichtbakens hebben een betonnen voetstuk van 4 bij 4 meter. Deze 40 cm hoge voetstukken voegen zich naadloos in het gridpatroon van de pleintjes en vormen tevens een zitrand. De voetstukken zijn aan de onderzijde van een lichtrand voorzien. Hierdoor lijken ze bij avond te zweven. Er is in het ontwerp een bewuste keuze gemaakt voor verzinkt staal en naturel grijze beton vanwege het robuuste, industriële karakter en vanwege het feit dat deze materialen vrijwel onderhoudsvrij zijn.
  • Ontwerp Sluis in het Havenkwartier te Assen

    Dit ontwerp is opgesteld in opdracht van de Bouwcombinatie Jansen-Venneboer/Van Heteren in het kader van de aanbesteding van de kunstwerkenreeks in de Blauwe As. De Blauwe As is de vaarverbinding die het mogelijk maakt om via de binnenstad van Assen van Meppel naar Groningen te varen en vise versa. Het Havenkwartier zal in de toekomst worden geherstructureerd van watergebonden bedrijfsterrein naar een hoogwaardig stedelijk woon- en werkgebied. De sluishoofden vormen als schiereilanden twee royale pleinen in het Havenkwartier. Om de noordelijke binnenkomst voor vaarrecreanten te markeren, zijn op de hoeken van beide sluishoofden vier lichtbakens geprojecteerd. Qua vormgeving zijn de bakens afgeleid van scheepvaartbakens. De bakens vormen bij avond de belangrijkste openbare verlichting van de sluishoofden. De pleinen op de sluishoofden bestaan uit een grid van Stelconplaten met verzinkt stalen randen. De vier lichtbakens hebben een betonnen voetstuk van 4 bij 4 meter. Deze 40 cm hoge voetstukken voegen zich naadloos in het gridpatroon van de pleintjes en vormen tevens een zitrand. De voetstukken zijn aan de onderzijde van een lichtrand voorzien. Hierdoor lijken ze bij avond te zweven. Er is in het ontwerp een bewuste keuze gemaakt voor verzinkt staal en naturel grijze beton vanwege het robuuste, industriële karakter en vanwege het feit dat deze materialen vrijwel onderhoudsvrij zijn.
  • Ontwerp Sluis in het Havenkwartier te Assen

    Dit ontwerp is opgesteld in opdracht van de Bouwcombinatie Jansen-Venneboer/Van Heteren in het kader van de aanbesteding van de kunstwerkenreeks in de Blauwe As. De Blauwe As is de vaarverbinding die het mogelijk maakt om via de binnenstad van Assen van Meppel naar Groningen te varen en vise versa. Het Havenkwartier zal in de toekomst worden geherstructureerd van watergebonden bedrijfsterrein naar een hoogwaardig stedelijk woon- en werkgebied. De sluishoofden vormen als schiereilanden twee royale pleinen in het Havenkwartier. Om de noordelijke binnenkomst voor vaarrecreanten te markeren, zijn op de hoeken van beide sluishoofden vier lichtbakens geprojecteerd. Qua vormgeving zijn de bakens afgeleid van scheepvaartbakens. De bakens vormen bij avond de belangrijkste openbare verlichting van de sluishoofden. De pleinen op de sluishoofden bestaan uit een grid van Stelconplaten met verzinkt stalen randen. De vier lichtbakens hebben een betonnen voetstuk van 4 bij 4 meter. Deze 40 cm hoge voetstukken voegen zich naadloos in het gridpatroon van de pleintjes en vormen tevens een zitrand. De voetstukken zijn aan de onderzijde van een lichtrand voorzien. Hierdoor lijken ze bij avond te zweven. Er is in het ontwerp een bewuste keuze gemaakt voor verzinkt staal en naturel grijze beton vanwege het robuuste, industriële karakter en vanwege het feit dat deze materialen vrijwel onderhoudsvrij zijn.
  • Ontwerp Sluis in het Havenkwartier te Assen

    Dit ontwerp is opgesteld in opdracht van de Bouwcombinatie Jansen-Venneboer/Van Heteren in het kader van de aanbesteding van de kunstwerkenreeks in de Blauwe As. De Blauwe As is de vaarverbinding die het mogelijk maakt om via de binnenstad van Assen van Meppel naar Groningen te varen en vise versa. Het Havenkwartier zal in de toekomst worden geherstructureerd van watergebonden bedrijfsterrein naar een hoogwaardig stedelijk woon- en werkgebied. De sluishoofden vormen als schiereilanden twee royale pleinen in het Havenkwartier. Om de noordelijke binnenkomst voor vaarrecreanten te markeren, zijn op de hoeken van beide sluishoofden vier lichtbakens geprojecteerd. Qua vormgeving zijn de bakens afgeleid van scheepvaartbakens. De bakens vormen bij avond de belangrijkste openbare verlichting van de sluishoofden. De pleinen op de sluishoofden bestaan uit een grid van Stelconplaten met verzinkt stalen randen. De vier lichtbakens hebben een betonnen voetstuk van 4 bij 4 meter. Deze 40 cm hoge voetstukken voegen zich naadloos in het gridpatroon van de pleintjes en vormen tevens een zitrand. De voetstukken zijn aan de onderzijde van een lichtrand voorzien. Hierdoor lijken ze bij avond te zweven. Er is in het ontwerp een bewuste keuze gemaakt voor verzinkt staal en naturel grijze beton vanwege het robuuste, industriële karakter en vanwege het feit dat deze materialen vrijwel onderhoudsvrij zijn.
  • Ontwerp Sluis in het Havenkwartier te Assen

    Dit ontwerp is opgesteld in opdracht van de Bouwcombinatie Jansen-Venneboer/Van Heteren in het kader van de aanbesteding van de kunstwerkenreeks in de Blauwe As. De Blauwe As is de vaarverbinding die het mogelijk maakt om via de binnenstad van Assen van Meppel naar Groningen te varen en vise versa. Het Havenkwartier zal in de toekomst worden geherstructureerd van watergebonden bedrijfsterrein naar een hoogwaardig stedelijk woon- en werkgebied. De sluishoofden vormen als schiereilanden twee royale pleinen in het Havenkwartier. Om de noordelijke binnenkomst voor vaarrecreanten te markeren, zijn op de hoeken van beide sluishoofden vier lichtbakens geprojecteerd. Qua vormgeving zijn de bakens afgeleid van scheepvaartbakens. De bakens vormen bij avond de belangrijkste openbare verlichting van de sluishoofden. De pleinen op de sluishoofden bestaan uit een grid van Stelconplaten met verzinkt stalen randen. De vier lichtbakens hebben een betonnen voetstuk van 4 bij 4 meter. Deze 40 cm hoge voetstukken voegen zich naadloos in het gridpatroon van de pleintjes en vormen tevens een zitrand. De voetstukken zijn aan de onderzijde van een lichtrand voorzien. Hierdoor lijken ze bij avond te zweven. Er is in het ontwerp een bewuste keuze gemaakt voor verzinkt staal en naturel grijze beton vanwege het robuuste, industriële karakter en vanwege het feit dat deze materialen vrijwel onderhoudsvrij zijn.
  • Ontwerp Sluis in het Havenkwartier te Assen

    Dit ontwerp is opgesteld in opdracht van de Bouwcombinatie Jansen-Venneboer/Van Heteren in het kader van de aanbesteding van de kunstwerkenreeks in de Blauwe As. De Blauwe As is de vaarverbinding die het mogelijk maakt om via de binnenstad van Assen van Meppel naar Groningen te varen en vise versa. Het Havenkwartier zal in de toekomst worden geherstructureerd van watergebonden bedrijfsterrein naar een hoogwaardig stedelijk woon- en werkgebied. De sluishoofden vormen als schiereilanden twee royale pleinen in het Havenkwartier. Om de noordelijke binnenkomst voor vaarrecreanten te markeren, zijn op de hoeken van beide sluishoofden vier lichtbakens geprojecteerd. Qua vormgeving zijn de bakens afgeleid van scheepvaartbakens. De bakens vormen bij avond de belangrijkste openbare verlichting van de sluishoofden. De pleinen op de sluishoofden bestaan uit een grid van Stelconplaten met verzinkt stalen randen. De vier lichtbakens hebben een betonnen voetstuk van 4 bij 4 meter. Deze 40 cm hoge voetstukken voegen zich naadloos in het gridpatroon van de pleintjes en vormen tevens een zitrand. De voetstukken zijn aan de onderzijde van een lichtrand voorzien. Hierdoor lijken ze bij avond te zweven. Er is in het ontwerp een bewuste keuze gemaakt voor verzinkt staal en naturel grijze beton vanwege het robuuste, industriële karakter en vanwege het feit dat deze materialen vrijwel onderhoudsvrij zijn.
  • Ontwerp Sluis in het Havenkwartier te Assen

    Dit ontwerp is opgesteld in opdracht van de Bouwcombinatie Jansen-Venneboer/Van Heteren in het kader van de aanbesteding van de kunstwerkenreeks in de Blauwe As. De Blauwe As is de vaarverbinding die het mogelijk maakt om via de binnenstad van Assen van Meppel naar Groningen te varen en vise versa. Het Havenkwartier zal in de toekomst worden geherstructureerd van watergebonden bedrijfsterrein naar een hoogwaardig stedelijk woon- en werkgebied. De sluishoofden vormen als schiereilanden twee royale pleinen in het Havenkwartier. Om de noordelijke binnenkomst voor vaarrecreanten te markeren, zijn op de hoeken van beide sluishoofden vier lichtbakens geprojecteerd. Qua vormgeving zijn de bakens afgeleid van scheepvaartbakens. De bakens vormen bij avond de belangrijkste openbare verlichting van de sluishoofden. De pleinen op de sluishoofden bestaan uit een grid van Stelconplaten met verzinkt stalen randen. De vier lichtbakens hebben een betonnen voetstuk van 4 bij 4 meter. Deze 40 cm hoge voetstukken voegen zich naadloos in het gridpatroon van de pleintjes en vormen tevens een zitrand. De voetstukken zijn aan de onderzijde van een lichtrand voorzien. Hierdoor lijken ze bij avond te zweven. Er is in het ontwerp een bewuste keuze gemaakt voor verzinkt staal en naturel grijze beton vanwege het robuuste, industriële karakter en vanwege het feit dat deze materialen vrijwel onderhoudsvrij zijn.
  • Ontwerp Sluis in het Havenkwartier te Assen

    Dit ontwerp is opgesteld in opdracht van de Bouwcombinatie Jansen-Venneboer/Van Heteren in het kader van de aanbesteding van de kunstwerkenreeks in de Blauwe As. De Blauwe As is de vaarverbinding die het mogelijk maakt om via de binnenstad van Assen van Meppel naar Groningen te varen en vise versa. Het Havenkwartier zal in de toekomst worden geherstructureerd van watergebonden bedrijfsterrein naar een hoogwaardig stedelijk woon- en werkgebied. De sluishoofden vormen als schiereilanden twee royale pleinen in het Havenkwartier. Om de noordelijke binnenkomst voor vaarrecreanten te markeren, zijn op de hoeken van beide sluishoofden vier lichtbakens geprojecteerd. Qua vormgeving zijn de bakens afgeleid van scheepvaartbakens. De bakens vormen bij avond de belangrijkste openbare verlichting van de sluishoofden. De pleinen op de sluishoofden bestaan uit een grid van Stelconplaten met verzinkt stalen randen. De vier lichtbakens hebben een betonnen voetstuk van 4 bij 4 meter. Deze 40 cm hoge voetstukken voegen zich naadloos in het gridpatroon van de pleintjes en vormen tevens een zitrand. De voetstukken zijn aan de onderzijde van een lichtrand voorzien. Hierdoor lijken ze bij avond te zweven. Er is in het ontwerp een bewuste keuze gemaakt voor verzinkt staal en naturel grijze beton vanwege het robuuste, industriële karakter en vanwege het feit dat deze materialen vrijwel onderhoudsvrij zijn.