-
Industriebrug Assen
In het kader van het weer bevaarbaar maken van Het Kanaal, moet de zware dam in het kanaal ter plaatse Van de Industrieweg worden vervangen door een beweegbare brug. De brug markeert de kruising van De Blauwe As en de Florijn As als een landmark met een forse verticale dimensie. De vier verkeersstromen (2 dubbele banen autoverkeer en 2 voet-/fietspaden) zijn als afzonderlijke brugdekken vormgegeven. De vier brugdekken bewegen bij het openen en sluiten kort na elkaar als een “wave” . De vier landmarks op de hoeken van het stedenbouwkundige assenkruis, bestaan elk uit twee verjongende RVS pylonen met daartussen een wirwar van gespannen RVS kabels. Deze objecten kunnen worden gezien als beeldfragmenten van een druk bezette jachthaven, waarbij masten en stagen het beeld domineren. De acht noodzakelijke slagbomen zijn volledig in deze landmarks geïntegreerd. -
Industriebrug Assen
In het kader van het weer bevaarbaar maken van Het Kanaal, moet de zware dam in het kanaal ter plaatse Van de Industrieweg worden vervangen door een beweegbare brug. De brug markeert de kruising van De Blauwe As en de Florijn As als een landmark met een forse verticale dimensie. De vier verkeersstromen (2 dubbele banen autoverkeer en 2 voet-/fietspaden) zijn als afzonderlijke brugdekken vormgegeven. De vier brugdekken bewegen bij het openen en sluiten kort na elkaar als een “wave” . De vier landmarks op de hoeken van het stedenbouwkundige assenkruis, bestaan elk uit twee verjongende RVS pylonen met daartussen een wirwar van gespannen RVS kabels. Deze objecten kunnen worden gezien als beeldfragmenten van een druk bezette jachthaven, waarbij masten en stagen het beeld domineren. De acht noodzakelijke slagbomen zijn volledig in deze landmarks geïntegreerd. -
Industriebrug Assen
In het kader van het weer bevaarbaar maken van Het Kanaal, moet de zware dam in het kanaal ter plaatse Van de Industrieweg worden vervangen door een beweegbare brug. De brug markeert de kruising van De Blauwe As en de Florijn As als een landmark met een forse verticale dimensie. De vier verkeersstromen (2 dubbele banen autoverkeer en 2 voet-/fietspaden) zijn als afzonderlijke brugdekken vormgegeven. De vier brugdekken bewegen bij het openen en sluiten kort na elkaar als een “wave” . De vier landmarks op de hoeken van het stedenbouwkundige assenkruis, bestaan elk uit twee verjongende RVS pylonen met daartussen een wirwar van gespannen RVS kabels. Deze objecten kunnen worden gezien als beeldfragmenten van een druk bezette jachthaven, waarbij masten en stagen het beeld domineren. De acht noodzakelijke slagbomen zijn volledig in deze landmarks geïntegreerd. -
Industriebrug Assen
In het kader van het weer bevaarbaar maken van Het Kanaal, moet de zware dam in het kanaal ter plaatse Van de Industrieweg worden vervangen door een beweegbare brug. De brug markeert de kruising van De Blauwe As en de Florijn As als een landmark met een forse verticale dimensie. De vier verkeersstromen (2 dubbele banen autoverkeer en 2 voet-/fietspaden) zijn als afzonderlijke brugdekken vormgegeven. De vier brugdekken bewegen bij het openen en sluiten kort na elkaar als een “wave” . De vier landmarks op de hoeken van het stedenbouwkundige assenkruis, bestaan elk uit twee verjongende RVS pylonen met daartussen een wirwar van gespannen RVS kabels. Deze objecten kunnen worden gezien als beeldfragmenten van een druk bezette jachthaven, waarbij masten en stagen het beeld domineren. De acht noodzakelijke slagbomen zijn volledig in deze landmarks geïntegreerd. -
Industriebrug Assen
In het kader van het weer bevaarbaar maken van Het Kanaal, moet de zware dam in het kanaal ter plaatse Van de Industrieweg worden vervangen door een beweegbare brug. De brug markeert de kruising van De Blauwe As en de Florijn As als een landmark met een forse verticale dimensie. De vier verkeersstromen (2 dubbele banen autoverkeer en 2 voet-/fietspaden) zijn als afzonderlijke brugdekken vormgegeven. De vier brugdekken bewegen bij het openen en sluiten kort na elkaar als een “wave” . De vier landmarks op de hoeken van het stedenbouwkundige assenkruis, bestaan elk uit twee verjongende RVS pylonen met daartussen een wirwar van gespannen RVS kabels. Deze objecten kunnen worden gezien als beeldfragmenten van een druk bezette jachthaven, waarbij masten en stagen het beeld domineren. De acht noodzakelijke slagbomen zijn volledig in deze landmarks geïntegreerd. -
Industriebrug Assen
In het kader van het weer bevaarbaar maken van Het Kanaal, moet de zware dam in het kanaal ter plaatse Van de Industrieweg worden vervangen door een beweegbare brug. De brug markeert de kruising van De Blauwe As en de Florijn As als een landmark met een forse verticale dimensie. De vier verkeersstromen (2 dubbele banen autoverkeer en 2 voet-/fietspaden) zijn als afzonderlijke brugdekken vormgegeven. De vier brugdekken bewegen bij het openen en sluiten kort na elkaar als een “wave” . De vier landmarks op de hoeken van het stedenbouwkundige assenkruis, bestaan elk uit twee verjongende RVS pylonen met daartussen een wirwar van gespannen RVS kabels. Deze objecten kunnen worden gezien als beeldfragmenten van een druk bezette jachthaven, waarbij masten en stagen het beeld domineren. De acht noodzakelijke slagbomen zijn volledig in deze landmarks geïntegreerd. -
Industriebrug Assen
In het kader van het weer bevaarbaar maken van Het Kanaal, moet de zware dam in het kanaal ter plaatse Van de Industrieweg worden vervangen door een beweegbare brug. De brug markeert de kruising van De Blauwe As en de Florijn As als een landmark met een forse verticale dimensie. De vier verkeersstromen (2 dubbele banen autoverkeer en 2 voet-/fietspaden) zijn als afzonderlijke brugdekken vormgegeven. De vier brugdekken bewegen bij het openen en sluiten kort na elkaar als een “wave” . De vier landmarks op de hoeken van het stedenbouwkundige assenkruis, bestaan elk uit twee verjongende RVS pylonen met daartussen een wirwar van gespannen RVS kabels. Deze objecten kunnen worden gezien als beeldfragmenten van een druk bezette jachthaven, waarbij masten en stagen het beeld domineren. De acht noodzakelijke slagbomen zijn volledig in deze landmarks geïntegreerd.