-
Infopunt Roswinkel
Ten zuidwesten van nieuwe viaduct in de N391 bij Roswinkel wilde de provincie Drenthe een informatiepunt voor fietsers en wandelaars realiseren. Op deze plek wordt uitgelegd hoe de lokale archeologie de inspiratie heeft gevormd voor de vormgeving van het viaduct. Het betreft hier oude veenwegen die bij opgravingen in deze regio zijn aangetroffen; veenwegen die als “drijvende” knuppelpaden werden aangelegd. Deze motieven zijn gebruikt voor het hardglazen geluidsscherm op het viaduct. (zie rubriek kunstwerken op deze site). Het informatiepunt is eenvoudig en robuust vormgegeven. De gebruikte materialen zijn onbehandeld en vragen vrijwel geen onderhoud; Corten staal en naturel eikenhout. De bestrating wordt gevormd door één enkele (Stelcon) betonplaat. Het informatie- en rustpunt bestaat uit twee infolessenaars, een zitbank en een steunpunt voor het stallen van fietsen, objecten die in het ontwerp een sterke vormverwantschap hebben gekregen. De infopanelen zijn gemaakt door Evert van Ginkel van TGV producties, de uitvoering van het project is verzorgd door Bouwbedrijf Doornenbal. -
Infopunt Roswinkel
Ten zuidwesten van nieuwe viaduct in de N391 bij Roswinkel wilde de provincie Drenthe een informatiepunt voor fietsers en wandelaars realiseren. Op deze plek wordt uitgelegd hoe de lokale archeologie de inspiratie heeft gevormd voor de vormgeving van het viaduct. Het betreft hier oude veenwegen die bij opgravingen in deze regio zijn aangetroffen; veenwegen die als “drijvende” knuppelpaden werden aangelegd. Deze motieven zijn gebruikt voor het hardglazen geluidsscherm op het viaduct. (zie rubriek kunstwerken op deze site). Het informatiepunt is eenvoudig en robuust vormgegeven. De gebruikte materialen zijn onbehandeld en vragen vrijwel geen onderhoud; Corten staal en naturel eikenhout. De bestrating wordt gevormd door één enkele (Stelcon) betonplaat. Het informatie- en rustpunt bestaat uit twee infolessenaars, een zitbank en een steunpunt voor het stallen van fietsen, objecten die in het ontwerp een sterke vormverwantschap hebben gekregen. De infopanelen zijn gemaakt door Evert van Ginkel van TGV producties, de uitvoering van het project is verzorgd door Bouwbedrijf Doornenbal. -
Infopunt Roswinkel
Ten zuidwesten van nieuwe viaduct in de N391 bij Roswinkel wilde de provincie Drenthe een informatiepunt voor fietsers en wandelaars realiseren. Op deze plek wordt uitgelegd hoe de lokale archeologie de inspiratie heeft gevormd voor de vormgeving van het viaduct. Het betreft hier oude veenwegen die bij opgravingen in deze regio zijn aangetroffen; veenwegen die als “drijvende” knuppelpaden werden aangelegd. Deze motieven zijn gebruikt voor het hardglazen geluidsscherm op het viaduct. (zie rubriek kunstwerken op deze site). Het informatiepunt is eenvoudig en robuust vormgegeven. De gebruikte materialen zijn onbehandeld en vragen vrijwel geen onderhoud; Corten staal en naturel eikenhout. De bestrating wordt gevormd door één enkele (Stelcon) betonplaat. Het informatie- en rustpunt bestaat uit twee infolessenaars, een zitbank en een steunpunt voor het stallen van fietsen, objecten die in het ontwerp een sterke vormverwantschap hebben gekregen. De infopanelen zijn gemaakt door Evert van Ginkel van TGV producties, de uitvoering van het project is verzorgd door Bouwbedrijf Doornenbal. -
Infopunt Roswinkel
Ten zuidwesten van nieuwe viaduct in de N391 bij Roswinkel wilde de provincie Drenthe een informatiepunt voor fietsers en wandelaars realiseren. Op deze plek wordt uitgelegd hoe de lokale archeologie de inspiratie heeft gevormd voor de vormgeving van het viaduct. Het betreft hier oude veenwegen die bij opgravingen in deze regio zijn aangetroffen; veenwegen die als “drijvende” knuppelpaden werden aangelegd. Deze motieven zijn gebruikt voor het hardglazen geluidsscherm op het viaduct. (zie rubriek kunstwerken op deze site). Het informatiepunt is eenvoudig en robuust vormgegeven. De gebruikte materialen zijn onbehandeld en vragen vrijwel geen onderhoud; Corten staal en naturel eikenhout. De bestrating wordt gevormd door één enkele (Stelcon) betonplaat. Het informatie- en rustpunt bestaat uit twee infolessenaars, een zitbank en een steunpunt voor het stallen van fietsen, objecten die in het ontwerp een sterke vormverwantschap hebben gekregen. De infopanelen zijn gemaakt door Evert van Ginkel van TGV producties, de uitvoering van het project is verzorgd door Bouwbedrijf Doornenbal. -
Infopunt Roswinkel
Ten zuidwesten van nieuwe viaduct in de N391 bij Roswinkel wilde de provincie Drenthe een informatiepunt voor fietsers en wandelaars realiseren. Op deze plek wordt uitgelegd hoe de lokale archeologie de inspiratie heeft gevormd voor de vormgeving van het viaduct. Het betreft hier oude veenwegen die bij opgravingen in deze regio zijn aangetroffen; veenwegen die als “drijvende” knuppelpaden werden aangelegd. Deze motieven zijn gebruikt voor het hardglazen geluidsscherm op het viaduct. (zie rubriek kunstwerken op deze site). Het informatiepunt is eenvoudig en robuust vormgegeven. De gebruikte materialen zijn onbehandeld en vragen vrijwel geen onderhoud; Corten staal en naturel eikenhout. De bestrating wordt gevormd door één enkele (Stelcon) betonplaat. Het informatie- en rustpunt bestaat uit twee infolessenaars, een zitbank en een steunpunt voor het stallen van fietsen, objecten die in het ontwerp een sterke vormverwantschap hebben gekregen. De infopanelen zijn gemaakt door Evert van Ginkel van TGV producties, de uitvoering van het project is verzorgd door Bouwbedrijf Doornenbal. -
Infopunt Roswinkel
Ten zuidwesten van nieuwe viaduct in de N391 bij Roswinkel wilde de provincie Drenthe een informatiepunt voor fietsers en wandelaars realiseren. Op deze plek wordt uitgelegd hoe de lokale archeologie de inspiratie heeft gevormd voor de vormgeving van het viaduct. Het betreft hier oude veenwegen die bij opgravingen in deze regio zijn aangetroffen; veenwegen die als “drijvende” knuppelpaden werden aangelegd. Deze motieven zijn gebruikt voor het hardglazen geluidsscherm op het viaduct. (zie rubriek kunstwerken op deze site). Het informatiepunt is eenvoudig en robuust vormgegeven. De gebruikte materialen zijn onbehandeld en vragen vrijwel geen onderhoud; Corten staal en naturel eikenhout. De bestrating wordt gevormd door één enkele (Stelcon) betonplaat. Het informatie- en rustpunt bestaat uit twee infolessenaars, een zitbank en een steunpunt voor het stallen van fietsen, objecten die in het ontwerp een sterke vormverwantschap hebben gekregen. De infopanelen zijn gemaakt door Evert van Ginkel van TGV producties, de uitvoering van het project is verzorgd door Bouwbedrijf Doornenbal.